Інформаційні технології у суспільстві
Урок 1
Тема. Правила поведінки і БЖ в комп’ютерному класі.
Класифікація програмного забезпечення.
Програмне забезпечення комп’ютераПрактичне завдання за ПК
Приклад карти знань
Урок 2
Тема. Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Резервне копіювання даних. Операції над архівами.
Урок 3
Тема. Класифікація загроз та пошкодження даних у комп'ютерних системах. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних.
Завдання 7 Складіть пазл
Завдання 8
Складіть фразу із слів, що містяться в "хмаринці" і запишіть в зошит.
Завдання 9
ВЕБ-квест "Безпека в інтернеті
2) У цьому посиланні відкриється пазл, який Вам потрібно скласти.
3) Візьми участь у вікторині
4)Вітаємо із отриманими знаннями, можете переходити далі і обрати одну із запропонованих ролей.
Урок 4
Тема. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму.
Вправа1. Захист даних. Шкідливі програми.
Завдання "Загрози безпеці. Історія"
Підготуйте історію про різноманітні загрози безпеці комп'ютерів та даних у них та завантажте файл із результатом роботи. Це може бути текст, комікс, презентація, ролик.
Можна скористатись ресурсом https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator для створення коміксу
Спробуйте в одній історії поєднати якомога більше загроз безпеці: апаратний збій, програмний збій, помилка людини, зловмисні дії, природні лиха тощо.
Урок 5
Тема. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання і відновлення даних. Безпечне видалення даних.
Практична робота "Налаштування параметрів безпеки в середовищі браузера"
Підсумковий тест!!!
Урок 6
Повторення (Excel за 7 кл.)
Урок)
Інформатика як наука та галузь діяльності людини
1) запустіть текстовий процесор і створіть новий документ.
2) Запишіть у документ засоби ІС Учнівський клас:
- засоби пошуку інформації;
- засоби передавання інформації;
- засоби зберігання інформації;
- засоби аналізу, опрацювання і подання інформації.
3) Запишіть у документ інформаційні процеси, що відбуваються в класі впродовж року.
4) Збережіть файл документа з іменем Вправа 1 у своїй папці.
Урок))
Тема. Практична робота. Освітні інформаційні ресурси і системи
Інтелектуальна власність — це результат інтелектуальної або творчої діяльності особи або кількох осіб.
Авторське право — це сукупність установлених і гарантованих державою прав автора (та його правонаступників) щодо створення або використання об’єктів творчої діяльності (програмних продуктів, творів літератури, науки, мистецтва тощо).
Завдання 1.
У вправі за посиланням http://LearningApps.org/watch?v=p502ii7et16 відтворіть текст про дотримання правил інформаційної етики та закону про авторське право.
Мережеві технології
Урок)))
Тема. Комп'ютерні мережі. Апаратне й програмне забезпечення мереж.
1. Мініконспект
Локальні комп’ютерні мережі можуть бути:
- з виділеним сервером (один комп’ютер є сервером зі всіма ресурсами, решта комп’ютерів — клієнти);
- однорангові ( усі к омп’ютери р івноправні й м ожуть н адавати с вої ресурси для спільного використання).
1. Класифікація комп'ютерних мереж
Локальні комп’ютерні мережі можуть бути:
- з виділеним сервером (один комп’ютер є сервером зі всіма ресурсами, решта комп’ютерів — клієнти);
- однорангові ( усі к омп’ютери р івноправні й м ожуть н адавати с вої ресурси для спільного використання).
2. Канали зв'язку
Канал зв’язку — це середовище поширення закодованого сигналу та технічні засоби його передавання й приймання.
3. Апаратне й програмне забезпечення мереж
- кабель («патч-корд»);
- мережевий комутатор («світч»);
- мережевий концентратор («хаб»);
- мережевий адаптер (мережева карта);
- маршрутизатор ( роутер).
4. Адресація в мережах
Для обміну даними між комп’ютерами, під’єднаними до мережі, використовують протоколи TCP/IP, за якими кожен із них має IP-адресу (читається як «ай-пі-адреса»).
IP-адреса — це числова адреса пристрою в мережі.
IP-адреса пристрою складається з чотирьох десяткових чисел у межах від 0 до 255, розділених крапками (інколи ці числа називають октетами).
У локальних мережах для пристроїв використовують адреси з діапазонів:
10.0.0.0 – 10.255.255.255;
172.16.0.0 – 172.31.255.255;
192.168.0.0 – 192.168.255.255.
Для визначення ІР-адреси комп’ютера в мережі Windows та інших мережевих
налаштувань потрібно:
1) відкрити командний рядок Windows: Пуск - Всі програми - Стандарт
ні - Командний рядок;
2) у
командному рядку набрати команду ipconfig;
3) натиснути клавішу Enter.
Щоб переглянути IP-адреси всіх пристроїв локальної мережі, потрібно
в командному рядку скористатися командою arp -a.
2. Робота в класі
Завдання 1. Встановлення відповідності
Завдання 2. Властивості мереж
3. Домашнє завдання
Дайте письмово відповіді на запитання:
1. У чому полягає головна причина створення та використання комп'ютерних мереж?
2. Як можна класифікувати комп'ютерні мережі?
3. Які ресурси має комп'ютерна мережа? Чи залежать ресурси від типу мережі? Наведіть приклади.
4. Які види каналів зв'язку використовують у комп'ютерних мережах? Чим вони різняться?
Урок))))
Тема. Призначення і структура Інтернету. Протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті
Призначення і структура Інтернету
Інтернет об’єднує окремі комп’ютери та локальні мережі в усьому світі. Розглянемо структуру Інтернету:
Основу мережі Інтернет складають сервери, з’єднані між собою постійними лініями зв’язку. Клієнти можуть перебувати на значній відстані від сервера і з’єднуватися з ним різними каналами зв’язку.
Для узгодженої взаємодії всіх складових мережі Інтернет потрібна певна система адресації.
Протоколи передавання даних
Для узгодженого передавання й прийняття даних різних типів у мережах існують мережеві протоколи.
Мережевий протокол — це сукупність правил (стандартів) для обміну даними між комп’ютерами.
Розглянемо деякі найвідоміші протоколи та їхнє призначення:
IP-адреса
Згадаємо, що IP-адреса — це ідентифікаційний номер комп’ютера в мережі. Як і в локальній мережі, IP-адреса комп’ютера в Інтернеті створюється за протоколом ІРv4 та складається з чотирьох десяткових чисел від 0 до 255, розділених крапками, наприклад 78.111.176.233.
Виявилося, що кількості комбінацій чотирьох чисел (4,2 млрд) для потреб адресації недостатньо, тому з 2008 року запроваджено протокол IPv6. За ним IP-адреса записується вісьмома шістнадцятковими числами, розділеними двокрапками, наприклад 011:0db2:11d3:087f:07a0:345e:8a2e:32c2. Це еквівалентно 16 десятковим числам від 0 до 255 і збільшує кількість можливих адрес до 3,4.1038 (340 трлн).
Комп’ютер у мережі може мати постійну (статичну) або тимчасову (динамічну) IP-адресу. Статичну адресу мають усі сервери, щоб комп’ютери мережі «знали», де шукати інформацію. Динамічну IP-адресу комп’ютер отримує щоразу в процесі встановлення тимчасового з’єднання.
Вправа 1. IP-адреса комп'ютера.
Завдання. За допомогою онлайнового сервісу https://2ip.ua/ua/ визначте ІР-адресу комп'ютера – свого робочого місця.
1. У вікні браузера в рядку пошуку пошукової системи введіть ключові слова визначити ІР-адресу.
2. Оберіть посилання для переходу на сайт https://2ip.ua/ua/
3. На інформаційній панелі головної сторінки визначте глобальну ІР-адресу в мережі Інтернет комп'ютерного класу, та локальну адресу комп'ютера свого робочого місця.
4. Визначте, які відомості про вашого провайдера подані на сайті сервісу. Для цього перейдіть за посиланням у назві провайдера.
5. Перевірте, чи входить ваш провайдер у топ 10 за рейтингом сервісу. Для цього в меню Сервіси оберіть Рейтинг інтернет-провайдерів. Зробіть висновок.
Завдання. За допомогою онлайнового сервісу https://2ip.ua/ua/ визначте ІР-адресу комп'ютера – свого робочого місця.
1. У вікні браузера в рядку пошуку пошукової системи введіть ключові слова визначити ІР-адресу.
2. Оберіть посилання для переходу на сайт https://2ip.ua/ua/
3. На інформаційній панелі головної сторінки визначте глобальну ІР-адресу в мережі Інтернет комп'ютерного класу, та локальну адресу комп'ютера свого робочого місця.
4. Визначте, які відомості про вашого провайдера подані на сайті сервісу. Для цього перейдіть за посиланням у назві провайдера.
5. Перевірте, чи входить ваш провайдер у топ 10 за рейтингом сервісу. Для цього в меню Сервіси оберіть Рейтинг інтернет-провайдерів. Зробіть висновок.
Урок)))))
Тема. Сучасні сервіси Інтернету.
Вправа 1. Перегляд вулиць.
Завдання. Знайдіть за допомогою сервісу Google Карти Михайлівську площу в Києві та перегляньте околиці в режимі перегляду вулиць. Скористайтесь переміщенням по вулиці та перегляньте панорамні зображення надворі й у приміщеннях.
1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. У рядку пошуку введіть шукану адресу: Михайлівська площа, Київ.
2. У правому нижньому куті вікна оберіть інструмент для переходу до режиму перегляду вулиць у вигляді жовтого чоловічка та перетягніть його в місце карти, де з'являться блакитні лінії або блакитні чи жовті крапки. Визначте, у чому відмінність цих позначок.
3. Визначте, як зміниться зображення, якщо виконати протягування мишею в різних напрямках.
4. Перетягніть жовтого чоловічка в інше місце в лівому нижньому куті вікна, де наявні необхідні позначки.
5. Перегляньте світлини з інших місць, щоб зрозуміти, як виглядає Михайлівська площа.
6. Оберіть інструмент Назад у лівому верхньому куті вікна (або натисніть клавішу Esc), щоб вийти з режиму перегляду вулиць.
Вправа 2. Прокладання маршруту.
Завдання. Прокладіть маршрут від міста Києва до Підгорецького замку. Визначте доступність транспорту на даному маршруті та час його подолання різними видами транспорту. Перегляньте зображення, які прив'язані до місця віртуальної подорожі.
1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. Оберіть послугу Маршрути
2. Введіть маршрут за зразком.
3. Перевірте, скільки маршрутів запропоновано, яка відстань між початковою та кінцевою точками кожного з них. Визначте, чи зміниться довжина маршруту, якщо в параметрах варіантів маршруту поставити позначку Уникати автомагістралей.
4. Натисніть мітку Підгорецький замок.
5. Увімкніть режим показу фотогалереї, клацнувши в нижньому правому куті .
6. За зображеннями фотогалереї в нижній частині вікна визначте, які з них пов'язані із замком у с. Підгірці. Перейдіть до панорами, яка знята в замку. Для цього клацніть на об'єкті, який позначено інструментом .
7. Виміряйте відстань на карті між Києвом та Підгірцями. Для цього на мітці Підгорецький замок натисніть праву кнопку миші й у меню оберіть Виміряти відстань. На карті натисніть позначку – місто Київ.
Загальна відстань у кілометрах (км) і милях (мл) відображатиметься на картці в нижній частині вікна.
Завдання. Знайдіть за допомогою сервісу Google Карти Михайлівську площу в Києві та перегляньте околиці в режимі перегляду вулиць. Скористайтесь переміщенням по вулиці та перегляньте панорамні зображення надворі й у приміщеннях.
1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. У рядку пошуку введіть шукану адресу: Михайлівська площа, Київ.
2. У правому нижньому куті вікна оберіть інструмент для переходу до режиму перегляду вулиць у вигляді жовтого чоловічка та перетягніть його в місце карти, де з'являться блакитні лінії або блакитні чи жовті крапки. Визначте, у чому відмінність цих позначок.
3. Визначте, як зміниться зображення, якщо виконати протягування мишею в різних напрямках.
4. Перетягніть жовтого чоловічка в інше місце в лівому нижньому куті вікна, де наявні необхідні позначки.
5. Перегляньте світлини з інших місць, щоб зрозуміти, як виглядає Михайлівська площа.
6. Оберіть інструмент Назад у лівому верхньому куті вікна (або натисніть клавішу Esc), щоб вийти з режиму перегляду вулиць.
Вправа 2. Прокладання маршруту.
Завдання. Прокладіть маршрут від міста Києва до Підгорецького замку. Визначте доступність транспорту на даному маршруті та час його подолання різними видами транспорту. Перегляньте зображення, які прив'язані до місця віртуальної подорожі.
1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. Оберіть послугу Маршрути
2. Введіть маршрут за зразком.
3. Перевірте, скільки маршрутів запропоновано, яка відстань між початковою та кінцевою точками кожного з них. Визначте, чи зміниться довжина маршруту, якщо в параметрах варіантів маршруту поставити позначку Уникати автомагістралей.
4. Натисніть мітку Підгорецький замок.
5. Увімкніть режим показу фотогалереї, клацнувши в нижньому правому куті .
6. За зображеннями фотогалереї в нижній частині вікна визначте, які з них пов'язані із замком у с. Підгірці. Перейдіть до панорами, яка знята в замку. Для цього клацніть на об'єкті, який позначено інструментом .
7. Виміряйте відстань на карті між Києвом та Підгірцями. Для цього на мітці Підгорецький замок натисніть праву кнопку миші й у меню оберіть Виміряти відстань. На карті натисніть позначку – місто Київ.
Загальна відстань у кілометрах (км) і милях (мл) відображатиметься на картці в нижній частині вікна.
Урок ))))))
Тема. Спеціальні інструменти пошуку. Розширений пошук
Завдання 1.
Дослідіть сайт Ізборник, що містить списки посилань на матеріали з історії України.
Комп'ютерні презентації
Урок)))))))
Тема. Етапи розробки презентації. Елементи дизайну презентацій. Вимоги до презентації
Робота в класі
Завдання1. Оберіть макети слайдів презентації Перекладач.
1. Відкрийте презентацію Перекладач.
2. Для кожного зі слайдів презентації оберіть макети слайдів, як показано в таблиці.
4. Закрийте всі відкриті вікна.
5. Повідомте вчителя про завершення роботи.
Завдання 2. У презентації Кращі українські футболісти змініть спосіб заливки тла слайдів на градієнтний із двома кольорами за зразком.
Самостійна робота за комп'ютером
Завдання 3.
"Хто перший?"
Завдання 4: Вимоги до оформлення презентації - сформулюйте і запишіть у зошит 5 порад щодо оформлення слайдів.
Підказка
Завдання 5: Переглянувши хмаринку слів випишіть у зошит всі об'єкти , які можна вставляти на слайд.
Підказка
Завдання 5: Переглянувши хмаринку слів випишіть у зошит всі об'єкти , які можна вставляти на слайд.
Урок))))))))
Тема. Використання діаграм у презентаціях
Урок)))))))))
Тема. Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Практична робота
1. Робота в класі
Вправа 1. Вставляння до слайда гіперпосилання.
Вправа 1. Вставляння до слайда гіперпосилання.
Завдання. На слайді із заголовком Українці – володарі «Золотого м'яча» презентації Кращі українські футболісти додайте до тексту https://uk.wikipedia.org/wiki/Золотий_м'яч гіперпосилання на сайт Вікіпедії.
Хід роботи:
1. Відкрийте файл Кращі українські футболісти.2. Виділіть другий слайд. На слайді виділіть текстовий напис, що розміщується в нижній частині слайда та містить адресу сайта. У ньому виділіть текстовий фрагмент https://uk.wikipedia.org/wiki/Золотий_м'яч та скопіюйте його в буфер обміну.
3. Оберіть інструмент Гіперпосилання на вкладці Вставлення й у вікні Додавання гіперпосилання оберіть З файлом, веб-сторінкою. Встановіть текстовий курсор у рядок введення Адреса і натисніть комбінацію клавіш Ctrl+V для вставляння з буфера обміну відповідного текстового фрагмента. Натисніть кнопку ОК.
4. Перейдіть до режиму показу слайдів з поточного слайда. Клацніть лівою кнопкою миші на створеному гіперпосиланні. Веб-сторінка, на яку адресовано гіперпосилання, буде відображена лише за умови, якщо комп'ютер під'єднано до Інтернету.
5. Закрийте вікно браузера та клацніть лівою кнопкою миші для продовження демонстрації. На наступному слайді клацніть на гіперпосиланні Андрій Шевченко. Відображатиметься прихований слайд. Завершіть показ слайдів і збережіть внесені до презентації зміни з тим самим іменем у своїй папці.
Урок))))))))))
Тема. Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації
Вправа 1. Додавання звуку та відео у презентацію.
Завдання. Додайте звук до титульного слайда презентації Білки. На слайді Функції білка додайте відео.
2. Відкрийте файл Білки. Збережіть його до своєї структури папок.
3. До титульного слайда презентації додайте звук, який буде відтворюватись тільки на початку презентації до переходу на наступний слайд. Для цього засобами обраного редактора презентацій додайте звук WavLibraryNet_Sound8425.
4. Налаштуйте відтворення звуку – автоматично, тільки для обраного слайда.
5. Розгляньте схему про структуру білків, подану на третьому слайді. Запишіть звукоряд для пояснення схеми. Додайте звукозапис до третього слайда, налаштувавши відповідні параметри гучності звуку та його відтворення тільки на даному слайді.
6. До слайду Функції білка додайте відео Білки.
7. Налаштуйте відтворення відео так, щоб воно завантажувалось автоматично при переході на четвертий слайд.
8. Перегляньте презентацію. Перевірте, чи правильно відтворюються вбудовані мультимедійні об'єкти.
9. Збережіть зміни у файлі.
Завдання. Додайте звук до титульного слайда презентації Білки. На слайді Функції білка додайте відео.
Хід роботи:
1. Приєднайте до комп'ютера навушники та мікрофон.2. Відкрийте файл Білки. Збережіть його до своєї структури папок.
3. До титульного слайда презентації додайте звук, який буде відтворюватись тільки на початку презентації до переходу на наступний слайд. Для цього засобами обраного редактора презентацій додайте звук WavLibraryNet_Sound8425.
4. Налаштуйте відтворення звуку – автоматично, тільки для обраного слайда.
5. Розгляньте схему про структуру білків, подану на третьому слайді. Запишіть звукоряд для пояснення схеми. Додайте звукозапис до третього слайда, налаштувавши відповідні параметри гучності звуку та його відтворення тільки на даному слайді.
6. До слайду Функції білка додайте відео Білки.
7. Налаштуйте відтворення відео так, щоб воно завантажувалось автоматично при переході на четвертий слайд.
8. Перегляньте презентацію. Перевірте, чи правильно відтворюються вбудовані мультимедійні об'єкти.
9. Збережіть зміни у файлі.
Урок)))))))))))
Тема. Елементи анімації
Завдання 2. Для зображення велосипедиста та вантажівки на другому слайді презентації Дорожній рух за допомогою спеціальних ефектів анімації встановити їх рух так, щоб він відповідав правилам дорожнього руху.
Завдання 3.
Розробіть презентацію-мультфільм. Використовуючи фігури, зобразіть на слайді міський або сільський пейзаж, рух хмар по небу, схід і захід сонця.
Урок))))))))))))
Тема. Практична робота.
Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом
Завдання 1.
Створіть презентацію на тему "Безсмертна українська шахова партія" із застосуванням анімаційних ефектів.
1. Запустіть програму power point, уведіть заголовок "Гра у шахи", додайте текстовий об'єкт з вашим прізвищем та ім'ям.
2. Додайте другий слайд. Розмістіть на ньому інформацію про гру в шахи. Додайте відповідно зображення.
3. Додайте до об'єктів слайду анімаційні ефекти.
4. Додайте третій слайд. Створіть заголовок "Безсмертна українська партія". Знайдіть у мережі Інтернет інформацію про цю шахову партію. Додайте цю інформацію до третього слуйду презентації.
5. Створіть четвертий слайд. Додайте назву слайду "Невідворотний мат. Завершальна комбінація". Розмістіть по центру на слайді зображення Шахова дошка.png.
6. Розмістіть на шаховій дошці Фігури за зразком:
7. Задайте анімацію фігур (ходи гравців):
2) Білі - Ферзь - на d6 Чорні - Ферзь - на d7
3) Білі - Ферзь - на d5 Чорні - Король - на f8
4) Білі - Тура - на g7 Чорні - Ферзь - на d5
5) Білі - Тура - на g8 (Чорні здалися)
9. Перегляньте презентацію, доопрацюйте в разі потреби.
Домашнє завдання:
Створіть презентацію на тему «Мої музичні уподобання» про творчість улюбленого виконавця (виконавиці) або музичного гурту.
1. На першому (титульному) слайді зазначте ім’я виконавця (назву гурту) і додайте фотографію, введіть дані про розробника презентації: ваші прізвище, ім’я, клас.
2. Налаштуйте анімаційні ефекти на власний розсуд.
3. Додайте звуковий фрагмент (10 с) із пісні обраного виконавця (гурту). Забезпечте автоматичне відтворення фрагмента до моменту переходу на наступний слайд.
4. На другому слайді розмістіть текстове повідомлення про творчість виконавця (гурту) і додайте мовний супровід, під’єднавши мікрофон і записавши особисто прочитаний текст.
5. На третьому слайді розмістіть відеокліп виконавця (гурту).
6. Перегляньте презентацію, доопрацюйте в разі потреби.
1. На першому (титульному) слайді зазначте ім’я виконавця (назву гурту) і додайте фотографію, введіть дані про розробника презентації: ваші прізвище, ім’я, клас.
2. Налаштуйте анімаційні ефекти на власний розсуд.
3. Додайте звуковий фрагмент (10 с) із пісні обраного виконавця (гурту). Забезпечте автоматичне відтворення фрагмента до моменту переходу на наступний слайд.
4. На другому слайді розмістіть текстове повідомлення про творчість виконавця (гурту) і додайте мовний супровід, під’єднавши мікрофон і записавши особисто прочитаний текст.
5. На третьому слайді розмістіть відеокліп виконавця (гурту).
6. Перегляньте презентацію, доопрацюйте в разі потреби.
Урок)))))))))))))
Підсумковий урок з теми: "Комп'ютерні презентації"
Тест
1. Встановити порядок етапів розробки комп’ютерної презентації
Розробка сценарію
Відбір матеріалів
Визначення мети
Створення презентації
Визначення структури
2. Що таке ергономіка?
А) це використання людиною пристроїв, засобів,
інструментів
Б) це процес художньо –
технічного проектування
В) це наука про ефективність
використання людиною пристроїв, засобів, інструментів на основі врахування
особливостей побудови та функціонування людського організму
3. Що таке колористика?
А) це структура об’єктів
творчості
Б) це наука про колір, його
властивості
В) це процес художньо –
технічного проектування
4. Що таке макет слайда?
А) це шаблон, який визначає кількість і взаємне
розміщення текстових і графічних об’єктів на слайді
Б) це шаблон документа
В) це вміння підібрати
кольорову гаму презентації
5.Як установити діаграму на слайд презентації?
А) вибрати значок вставлення
діаграм
Б) Виконати: Формати –
Вставлення -- Діаграма
В) Виконати: Вставлення – зображення -- діаграма, або
вибрати значок вставлення діаграм
6. З яким об’єктом на слайді може бути пов’язано гіперпосилання?
А) з веб-сторінкою, з
електронною поштою
Б) з текстовим або графічним
об’єктом
В) з веб - сторінкою
7. Які параметри відтворення відео можна налаштувати?
А) гучність, початок,
відтворення на весь екран, безперервне
відтворення, перемотування,
Б) початок, відтворення,
безперервне відтворення, перемотування,
В) яскравість, контрастність,
кольорову гаму, стиль оформлення та форму рамки
8. Що потрібно зробити для запису мовного супроводу?
А) для створення та
встановлення на слайд мовного супроводу можна виконати Вставлення – Медіавміст
– Аудіо – Записати аудіо
Б) виконати Вставлення –
Медіавміст – Аудіо
В) виконати Вставлення – Аудіо
– Записати аудіо
9. Які властивості можуть мати анімаційні ефекти об’єктів слайдів?
А) вставлення, формат, вид
Б) анімація, хронометраж,
напрям, шляхи переміщення
В) анімаційні ефекти,
пов’язані з об’єктами слайдів, розділено на чотири групи: Вхід, Виокремлення,
Вихід, Шляхи переміщення
10. До яких об’єктів презентації можна застосувати анімаційні ефекти?
А) до тексту, слайдів, до
об’єктів
Б) у презентаціях застосовують
анімаційні ефекти до слайдів, а також до окремих об’єктів слайда
В) до всіх об’єктів
11. Як надрукувати слайди?
А) виконати Формат - Файл - Друк
Б) виконати Вид - Файл - Друк
Комп'ютерне моделювання
Урок 14
Тема. Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей
Завдання 1.
Скласти програму для дослідження колірної моделі RGB.
Як ви вже знаєте, у колірній RGB-моделі кожен колір обумовлюється значеннями параметрів R, G, В. Кожний параметр може набувати значень від 0 до 255, тому різних комбінацій вмісту базових кольорів може бути 2563 = 16 777 216.
Методичні вказівки до розв'язання:
1) Відкрийте середовище програмування Lazarus і створіть новий проект.
2) Розробіть інтерфейс проекту. Три компоненти Edit призначені для введення значень параметрів R, G, В, три компоненти Shape — для відображення ступеня насиченості кольорів, четвертий компонент Shape — для відображення кольору, що утворюється в результаті виконання функції RGBToColor(R,G,B). У вікні Інспектор об’єктів задайте для елементів Shape1–Shape3 значення властивості Width 5 пікселів. Для властивості Brush.Color фігур виберіть відповідні кольори.
Запишіть оператори, які реалізують зміну елементів керування Shape1–Shape3 залежно від значень, уведених до текстових полів,
і заливку елемента Shape4 кольором, що утворюється.
5) Проведіть комп’ютерний експеримент: знайдіть значення колірних компонент для відтворення білого, чорного, рожевого кольорів;
для відтворення кольорів веселки.
6) Збережіть проект у своїй папці. Завершіть роботу за комп’ютером.
Вправа 1. Атлас людини.
(відео)
Вправа 2. Віртуальна лабораторія.
(відео)
Вправа 3. Графік функції.
(відео)
Вправа 4. Музичні експерименти.
(відео)
(відео)
Вправа 2. Віртуальна лабораторія.
(відео)
Вправа 3. Графік функції.
(відео)
Вправа 4. Музичні експерименти.
(відео)
Урок 15
Тема. Основні етапи комп’ютерного моделювання
1. Мініконспект
Етапи комп’ютерного моделювання
Задача. Мати дала синові певну кількість грошей і попросила купити 3 кг цукру та 2 кг борошна. На гроші, що залишилися, мати дозволила синові купити цукерок. Скільки грамів цукерок купить син?
Методичні вказівки:
1. Розпишіть етапи комп’ютерного моделювання для цієї задачі.
Примітка:
Щоб знайти, скільки цукерок можна купити на суму, що залишилася, необхідно:
1. Підрахувати, скільки витрачено грошей на цукор та борошно.
2. Від грошей, що дала мати, відняти суму, скільки витрачено грошей на цукор та борошно, і поділити на ціну цукерок (відповідь буде у кг).
3. Щоб взнати, число у грамах, необхідно результат помножити на 1000.
4. Щоб було тільки ціле значення, слід використати функцію ROUND, яка округляє число до вказаної кількості розрядів.
2. Виконайте комп’ютерне моделювання для цієї задачі в табличному процесорі.
Немає коментарів:
Дописати коментар