Тема. Правила поведінки і БЖ в комп’ютерному класі.
Класифікація програмного забезпечення.
Програмне забезпечення комп’ютераПрактичне завдання за ПК
Приклад карти знань
Урок 2
Тема. Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Резервне копіювання даних. Операції над архівами.
Урок 3
Тема. Класифікація загроз та пошкодження даних у комп'ютерних системах. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних.
Завдання 7 Складіть пазл
Завдання 8
Складіть фразу із слів, що містяться в "хмаринці" і запишіть в зошит.
Завдання 9
ВЕБ-квест "Безпека в інтернеті
2) У цьому посиланні відкриється пазл, який Вам потрібно скласти.
3) Візьми участь у вікторині
4)Вітаємо із отриманими знаннями, можете переходити далі і обрати одну із запропонованих ролей.
Урок 4
Тема. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму.
Вправа1. Захист даних. Шкідливі програми.
Завдання "Загрози безпеці. Історія"
Підготуйте історію про різноманітні загрози безпеці комп'ютерів та даних у них та завантажте файл із результатом роботи. Це може бути текст, комікс, презентація, ролик.
Можна скористатись ресурсом https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator для створення коміксу
Спробуйте в одній історії поєднати якомога більше загроз безпеці: апаратний збій, програмний збій, помилка людини, зловмисні дії, природні лиха тощо.
Урок 5
Тема. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання і відновлення даних. Безпечне видалення даних.
Практична робота "Налаштування параметрів безпеки в середовищі браузера"
Підсумковий тест!!!
Урок 6
Повторення (Excel за 7 кл.)
Урок 7
Інформатика як наука та галузь діяльності людини
Розгляньте соціальну інформаційну систему Учнівський клас.
1) запустіть текстовий процесор і створіть новий документ.
2) Запишіть у документ засоби ІС Учнівський клас:
- засоби пошуку інформації;
- засоби передавання інформації;
- засоби зберігання інформації;
- засоби аналізу, опрацювання і подання інформації.
3) Запишіть у документ інформаційні процеси, що відбуваються в класі впродовж року.
4) Збережіть файл документа з іменем Вправа 1 у своїй папці.
Урок 8
Тема. Практична робота. Освітні інформаційні ресурси і системи
Інтелектуальна власність — це результат інтелектуальної або творчої діяльності особи або кількох осіб.
Авторське право — це сукупність установлених і гарантованих державою прав автора (та його правонаступників) щодо створення або використання об’єктів творчої діяльності (програмних продуктів, творів літератури, науки, мистецтва тощо).
У вправі за посиланням http://LearningApps.org/watch?v=p502ii7et16 відтворіть текст про дотримання правил інформаційної етики та закону про авторське право.
Мережеві технології
Урок 9
Тема. Комп'ютерні мережі. Апаратне й програмне забезпечення мереж.
1. Мініконспект
Локальні комп’ютерні мережі можуть бути:
- з виділеним сервером (один комп’ютер є сервером зі всіма ресурсами, решта комп’ютерів — клієнти);
- однорангові ( усі к омп’ютери р івноправні й м ожуть н адавати с вої ресурси для спільного використання).
1. Класифікація комп'ютерних мереж
Локальні комп’ютерні мережі можуть бути:
- з виділеним сервером (один комп’ютер є сервером зі всіма ресурсами, решта комп’ютерів — клієнти);
- однорангові ( усі к омп’ютери р івноправні й м ожуть н адавати с вої ресурси для спільного використання).
2. Канали зв'язку
Канал зв’язку — це середовище поширення закодованого сигналу та технічні засоби його передавання й приймання.
3. Апаратне й програмне забезпечення мереж
- кабель («патч-корд»);
- мережевий комутатор («світч»);
- мережевий концентратор («хаб»);
- мережевий адаптер (мережева карта);
- маршрутизатор ( роутер).
4. Адресація в мережах
Для обміну даними між комп’ютерами, під’єднаними до мережі, використовують протоколи TCP/IP, за якими кожен із них має IP-адресу (читається як «ай-пі-адреса»).
IP-адреса — це числова адреса пристрою в мережі.
IP-адреса пристрою складається з чотирьох десяткових чисел у межах від 0 до 255, розділених крапками (інколи ці числа називають октетами).
У локальних мережах для пристроїв використовують адреси з діапазонів:
10.0.0.0 – 10.255.255.255;
172.16.0.0 – 172.31.255.255;
192.168.0.0 – 192.168.255.255.
Для визначення ІР-адреси комп’ютера в мережі Windows та інших мережевих
налаштувань потрібно:
1) відкрити командний рядок Windows: Пуск - Всі програми - Стандарт
ні - Командний рядок;
2) у
командному рядку набрати команду ipconfig;
3) натиснути клавішу Enter.
Щоб переглянути IP-адреси всіх пристроїв локальної мережі, потрібно
в командному рядку скористатися командою arp -a.
Домашнє завдання
Дайте письмово відповіді на запитання:
1. У чому полягає головна причина створення та використання комп'ютерних мереж?
2. Як можна класифікувати комп'ютерні мережі?
3. Які ресурси має комп'ютерна мережа? Чи залежать ресурси від типу мережі? Наведіть приклади.
4. Які види каналів зв'язку використовують у комп'ютерних мережах? Чим вони різняться?
Урок 10
Тема. Призначення і структура Інтернету. Протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті
Призначення і структура Інтернету
Інтернет об’єднує окремі комп’ютери та локальні мережі в усьому світі. Розглянемо структуру Інтернету:
Основу мережі Інтернет складають сервери, з’єднані між собою постійними лініями зв’язку. Клієнти можуть перебувати на значній відстані від сервера і з’єднуватися з ним різними каналами зв’язку.
Для узгодженої взаємодії всіх складових мережі Інтернет потрібна певна система адресації.
Протоколи передавання даних
Для узгодженого передавання й прийняття даних різних типів у мережах існують мережеві протоколи.
Мережевий протокол — це сукупність правил (стандартів) для обміну даними між комп’ютерами.
Розглянемо деякі найвідоміші протоколи та їхнє призначення:
IP-адреса
Згадаємо, що IP-адреса — це ідентифікаційний номер комп’ютера в мережі. Як і в локальній мережі, IP-адреса комп’ютера в Інтернеті створюється за протоколом ІРv4 та складається з чотирьох десяткових чисел від 0 до 255, розділених крапками, наприклад 78.111.176.233.
Виявилося, що кількості комбінацій чотирьох чисел (4,2 млрд) для потреб адресації недостатньо, тому з 2008 року запроваджено протокол IPv6. За ним IP-адреса записується вісьмома шістнадцятковими числами, розділеними двокрапками, наприклад 011:0db2:11d3:087f:07a0:345e:8a2e:32c2. Це еквівалентно 16 десятковим числам від 0 до 255 і збільшує кількість можливих адрес до 3,4.1038 (340 трлн).
Комп’ютер у мережі може мати постійну (статичну) або тимчасову (динамічну) IP-адресу. Статичну адресу мають усі сервери, щоб комп’ютери мережі «знали», де шукати інформацію. Динамічну IP-адресу комп’ютер отримує щоразу в процесі встановлення тимчасового з’єднання.
Вправа 1. IP-адреса комп'ютера.
Завдання. За допомогою онлайнового сервісу https://2ip.ua/ua/ визначте ІР-адресу комп'ютера – свого робочого місця.
1. У вікні браузера в рядку пошуку пошукової системи введіть ключові слова визначити ІР-адресу.
2. Оберіть посилання для переходу на сайт https://2ip.ua/ua/
3. На інформаційній панелі головної сторінки визначте глобальну ІР-адресу в мережі Інтернет комп'ютерного класу, та локальну адресу комп'ютера свого робочого місця.
4. Визначте, які відомості про вашого провайдера подані на сайті сервісу. Для цього перейдіть за посиланням у назві провайдера.
5. Перевірте, чи входить ваш провайдер у топ 10 за рейтингом сервісу. Для цього в меню Сервіси оберіть Рейтинг інтернет-провайдерів. Зробіть висновок.
Завдання. За допомогою онлайнового сервісу https://2ip.ua/ua/ визначте ІР-адресу комп'ютера – свого робочого місця.
1. У вікні браузера в рядку пошуку пошукової системи введіть ключові слова визначити ІР-адресу.
2. Оберіть посилання для переходу на сайт https://2ip.ua/ua/
3. На інформаційній панелі головної сторінки визначте глобальну ІР-адресу в мережі Інтернет комп'ютерного класу, та локальну адресу комп'ютера свого робочого місця.
4. Визначте, які відомості про вашого провайдера подані на сайті сервісу. Для цього перейдіть за посиланням у назві провайдера.
5. Перевірте, чи входить ваш провайдер у топ 10 за рейтингом сервісу. Для цього в меню Сервіси оберіть Рейтинг інтернет-провайдерів. Зробіть висновок.
Урок 11
Тема. Сучасні сервіси Інтернету.
Вправа 1. Перегляд вулиць.
Завдання. Знайдіть за допомогою сервісу Google Карти Михайлівську площу в Києві та перегляньте околиці в режимі перегляду вулиць. Скористайтесь переміщенням по вулиці та перегляньте панорамні зображення надворі й у приміщеннях.
1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. У рядку пошуку введіть шукану адресу: Михайлівська площа, Київ.
2. У правому нижньому куті вікна оберіть інструмент для переходу до режиму перегляду вулиць у вигляді жовтого чоловічка та перетягніть його в місце карти, де з'являться блакитні лінії або блакитні чи жовті крапки. Визначте, у чому відмінність цих позначок.
3. Визначте, як зміниться зображення, якщо виконати протягування мишею в різних напрямках.
4. Перетягніть жовтого чоловічка в інше місце в лівому нижньому куті вікна, де наявні необхідні позначки.
5. Перегляньте світлини з інших місць, щоб зрозуміти, як виглядає Михайлівська площа.
6. Оберіть інструмент Назад
у лівому верхньому куті вікна (або натисніть клавішу Esc), щоб вийти з режиму перегляду вулиць.
Вправа 2. Прокладання маршруту.
Завдання. Прокладіть маршрут від міста Києва до Підгорецького замку. Визначте доступність транспорту на даному маршруті та час його подолання різними видами транспорту. Перегляньте зображення, які прив'язані до місця віртуальної подорожі.
1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. Оберіть послугу Маршрути
2. Введіть маршрут за зразком.
3. Перевірте, скільки маршрутів запропоновано, яка відстань між початковою та кінцевою точками кожного з них. Визначте, чи зміниться довжина маршруту, якщо в параметрах варіантів маршруту поставити позначку Уникати автомагістралей.
4. Натисніть мітку Підгорецький замок.
Визначте розклад роботи замкового комплексу у списку розкладу роботи:

Завдання. Знайдіть за допомогою сервісу Google Карти Михайлівську площу в Києві та перегляньте околиці в режимі перегляду вулиць. Скористайтесь переміщенням по вулиці та перегляньте панорамні зображення надворі й у приміщеннях.
1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. У рядку пошуку введіть шукану адресу: Михайлівська площа, Київ.
2. У правому нижньому куті вікна оберіть інструмент для переходу до режиму перегляду вулиць у вигляді жовтого чоловічка та перетягніть його в місце карти, де з'являться блакитні лінії або блакитні чи жовті крапки. Визначте, у чому відмінність цих позначок.
4. Перетягніть жовтого чоловічка в інше місце в лівому нижньому куті вікна, де наявні необхідні позначки.
6. Оберіть інструмент Назад
Вправа 2. Прокладання маршруту.
Завдання. Прокладіть маршрут від міста Києва до Підгорецького замку. Визначте доступність транспорту на даному маршруті та час його подолання різними видами транспорту. Перегляньте зображення, які прив'язані до місця віртуальної подорожі.
1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. Оберіть послугу Маршрути
2. Введіть маршрут за зразком.
4. Натисніть мітку Підгорецький замок.
5. Увімкніть режим показу фотогалереї, клацнувши в нижньому правому куті .
6. За зображеннями фотогалереї в нижній частині вікна визначте, які з них пов'язані із замком у с. Підгірці. Перейдіть до панорами, яка знята в замку. Для цього клацніть на об'єкті, який позначено інструментом.
7. Виміряйте відстань на карті між Києвом та Підгірцями. Для цього на мітці Підгорецький замок натисніть праву кнопку миші й у меню оберіть Виміряти відстань. На карті натисніть позначку – місто Київ.
6. За зображеннями фотогалереї в нижній частині вікна визначте, які з них пов'язані із замком у с. Підгірці. Перейдіть до панорами, яка знята в замку. Для цього клацніть на об'єкті, який позначено інструментом.
7. Виміряйте відстань на карті між Києвом та Підгірцями. Для цього на мітці Підгорецький замок натисніть праву кнопку миші й у меню оберіть Виміряти відстань. На карті натисніть позначку – місто Київ.
Загальна відстань у кілометрах (км) і милях (мл) відображатиметься на картці в нижній частині вікна.

Урок 12
Тема. Спеціальні інструменти пошуку. Розширений пошук
Дослідіть сайт Ізборник, що містить списки посилань на матеріали з історії України.
Немає коментарів:
Дописати коментар