9 клас

     


Правила безпечної поведінки у комп'ютерному класі



Інформаційні технології у суспільстві

Урок 1

Тема. Правила поведінки і БЖ в комп’ютерному класі. 

Класифікація програмного забезпечення.

Програмне забезпечення комп’ютера


Практичне завдання за ПК
Приклад карти знань


Урок 2

Тема. Стиснення  та архівування даних. Види стиснення даних. Резервне копіювання даних. Операції над архівами.

Урок 3

Тема. Класифікація загроз та пошкодження даних у комп'ютерних системах. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних.



Завдання 7 Складіть пазл


Завдання 8

Складіть фразу із слів, що містяться в "хмаринці" і запишіть в зошит. 
Поясніть, як Ви розумієте цей вислів.


Завдання 9

Доповніть текст переліку порад щодо уникнення ризиків пов'язаних з роботою в Інтернеті, заповнивши пропуски. 





ВЕБ-квест "Безпека в інтернеті

2) У цьому посиланні відкриється пазл, який Вам потрібно скласти.

3) Візьми участь у вікторині

   4)Вітаємо  із отриманими знаннями, можете переходити далі і обрати одну із запропонованих ролей.


Урок 4

Тема. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму.





Завдання "Загрози безпеці. Історія"

Підготуйте історію про різноманітні загрози безпеці комп'ютерів та даних у них та завантажте файл із результатом роботи. Це може бути текст, комікс, презентація, ролик.


Можна скористатись ресурсом https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator для створення коміксу

Спробуйте в одній історії поєднати якомога більше загроз безпеці: апаратний збій, програмний збій, помилка людини, зловмисні дії, природні лиха тощо.


Урок 5

Тема. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання і відновлення даних. Безпечне видалення даних.

Практична робота "Налаштування параметрів безпеки в середовищі браузера"

Підсумковий тест!!!


Урок 6

Повторення (Excel за 7 кл.)



















Урок 7 

Інформатика як наука та галузь діяльності людини


    Розгляньте соціальну інформаційну систему Учнівський клас.
    1) запустіть текстовий процесор і створіть новий документ.
    2) Запишіть у документ засоби ІС Учнівський клас:
        - засоби пошуку інформації;
        - засоби передавання інформації;
        - засоби зберігання інформації;
        - засоби аналізу, опрацювання і подання інформації.
    3) Запишіть у документ інформаційні процеси, що відбуваються в класі впродовж року.
    4) Збережіть файл документа з іменем Вправа 1 у своїй папці.

Урок 8

Тема. Практична робота. Освітні інформаційні ресурси і системи

  Інтелектуальна власність — це результат інтелектуальної або творчої діяльності особи або кількох осіб.
    Авторське право — це сукупність установлених і гарантованих державою прав автора (та його правонаступників) щодо створення або використання об’єктів творчої діяльності (програмних продуктів, творів літератури, науки, мистецтва тощо).

 Завдання 1. 
    У вправі за посиланням http://LearningApps.org/watch?v=p502ii7et16 відтворіть текст про дотримання правил інформаційної етики та закону про авторське право.

Мережеві технології

Урок 9

Тема. Комп'ютерні мережі. Апаратне й програмне забезпечення мереж. 

1. Мініконспект

   
    1. Класифікація комп'ютерних мереж


    Локальні комп’ютерні мережі можуть бути:
    - з виділеним сервером (один комп’ютер є сервером зі всіма ресурсами, решта комп’ютерів — клієнти);
    - однорангові ( усі к омп’ютери р івноправні й м ожуть н адавати с вої ресурси для спільного використання).

    2. Канали зв'язку

    Канал зв’язку — це середовище поширення закодованого сигналу та технічні засоби його передавання й приймання.



    3. Апаратне й програмне забезпечення мереж
    - кабель («патч-корд»);
    - мережевий комутатор («світч»);
    - мережевий концентратор («хаб»);
    - мережевий адаптер (мережева карта);
    - маршрутизатор ( роутер).



    4. Адресація в мережах
    Для обміну даними між комп’ютерами, під’єднаними до мережі, використовують протоколи TCP/IP, за якими кожен із них має IP-адресу (читається як «ай-пі-адреса»).


    IP-адреса — це числова адреса пристрою в мережі.

    IP-адреса пристрою складається з чотирьох десяткових чисел у межах від 0 до 255, розділених крапками (інколи ці числа називають октетами).
    У локальних мережах для пристроїв використовують адреси з діапазонів: 
    10.0.0.0 – 10.255.255.255; 
    172.16.0.0 – 172.31.255.255; 
    192.168.0.0 – 192.168.255.255.


    Для визначення ІР-адреси комп’ютера в мережі Windows та інших мережевих  
налаштувань потрібно:
    1) відкрити командний рядок Windows: Пуск - Всі програми - Стандарт 
ні - Командний рядок;
    2) у 
 командному рядку набрати команду ipconfig;

    3) натиснути клавішу Enter.
    Щоб переглянути IP-адреси всіх пристроїв локальної мережі, потрібно  
в командному рядку скористатися командою arp -a.


 Домашнє завдання

    Дайте письмово відповіді на запитання:
    1. У чому полягає головна причина створення та використання комп'ютерних мереж?
    2. Як можна класифікувати комп'ютерні мережі?
    3. Які ресурси має комп'ютерна мережа? Чи залежать ресурси від типу мережі? Наведіть приклади.
    4. Які види каналів зв'язку використовують у комп'ютерних мережах? Чим вони різняться?

Урок 10

Тема. Призначення і структура Інтернету. Протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті

Призначення і структура Інтернету
    Інтернет об’єднує окремі комп’ютери та локальні мережі в усьому світі. Розглянемо структуру Інтернету:


    Основу мережі Інтернет складають сервери, з’єднані між собою постійними лініями зв’язку. Клієнти можуть перебувати на значній відстані від сервера і з’єднуватися з ним різними каналами зв’язку. 
    Для узгодженої взаємодії всіх складових мережі Інтернет потрібна певна система адресації.


Протоколи передавання даних
    Для узгодженого передавання й прийняття даних різних типів у мережах існують мережеві протоколи.


    Мережевий протокол — це сукупність правил (стандартів) для обміну даними між комп’ютерами.

    Розглянемо деякі найвідоміші протоколи та їхнє призначення:


IP-адреса
    Згадаємо, що IP-адреса — це ідентифікаційний номер комп’ютера в мережі. Як і в локальній мережі, IP-адреса комп’ютера в Інтернеті створюється за протоколом ІРv4 та складається з чотирьох десяткових чисел від 0 до 255, розділених крапками, наприклад 78.111.176.233.

    Виявилося, що кількості комбінацій чотирьох чисел (4,2 млрд) для потреб адресації недостатньо, тому з 2008 року запроваджено протокол IPv6За ним IP-адреса записується вісьмома шістнадцятковими числами, розділеними двокрапками, наприклад  011:0db2:11d3:087f:07a0:345e:8a2e:32c2. Це еквівалентно 16 десятковим числам від 0 до 255 і збільшує кількість можливих адрес до 3,4.1038 (340 трлн).
    Комп’ютер у мережі може мати постійну (статичну) або тимчасову (динамічну) IP-адресу. Статичну адресу мають усі сервери, щоб комп’ютери мережі «знали», де шукати інформацію. Динамічну IP-адресу комп’ютер отримує щоразу в процесі встановлення тимчасового з’єднання.

 Вправа 1. IP-адреса комп'ютера.
    Завдання.
 За допомогою онлайнового сервісу https://2ip.ua/ua/ визначте ІР-адресу комп'ютера – свого робочого місця.

    1. У вікні браузера в рядку пошуку пошукової системи введіть ключові слова визначити ІР-адресу.
    2. Оберіть посилання для переходу на сайт https://2ip.ua/ua/
    3. На інформаційній панелі головної сторінки визначте глобальну ІР-адресу в мережі Інтернет комп'ютерного класу, та локальну адресу комп'ютера свого робочого місця.
    4. Визначте, які відомості про вашого провайдера подані на сайті сервісу. Для цього перейдіть за посиланням у назві провайдера.
    5. Перевірте, чи входить ваш провайдер у топ 10 за рейтингом сервісу. Для цього в меню Сервіси оберіть Рейтинг інтернет-провайдерів. Зробіть висновок.

Урок 11

Тема. Сучасні сервіси Інтернету. 


Вправа 1. Перегляд вулиць.
    Завдання. Знайдіть за допомогою сервісу Google Карти Михайлівську площу в Києві та перегляньте околиці в режимі перегляду вулиць. Скористайтесь переміщенням по вулиці та перегляньте панорамні зображення надворі й у приміщеннях.

    1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. У рядку пошуку введіть шукану адресу: Михайлівська площа, Київ.
    2. У правому нижньому куті вікна оберіть інструмент для переходу до режиму перегляду вулиць у вигляді жовтого чоловічка та перетягніть його в місце карти, де з'являться блакитні лінії або блакитні чи жовті крапки. Визначте, у чому відмінність цих позначок.


    3. Визначте, як зміниться зображення, якщо виконати протягування мишею в різних напрямках.
    4. Перетягніть жовтого чоловічка в інше місце в лівому нижньому куті вікна, де наявні необхідні позначки.


    5. Перегляньте світлини з інших місць, щоб зрозуміти, як виглядає Михайлівська площа.
    6. Оберіть інструмент Назад  у лівому верхньому куті вікна (або натисніть клавішу Esc), щоб вийти з режиму перегляду вулиць.

    Вправа 2. Прокладання маршруту.
    Завдання. 
Прокладіть маршрут від міста Києва до Підгорецького замку. Визначте доступність транспорту на даному маршруті та час його подолання різними видами транспорту. Перегляньте зображення, які прив'язані до місця віртуальної подорожі.

    1. У вікні браузера відкрийте Google Карти. Оберіть послугу Маршрути
    2. Введіть маршрут за зразком.


    3. Перевірте, скільки маршрутів запропоновано, яка відстань між початковою та кінцевою точками кожного з них. Визначте, чи зміниться довжина маршруту, якщо в параметрах варіантів маршруту поставити позначку Уникати автомагістралей.
    4. Натисніть мітку Підгорецький замок



    Визначте розклад роботи замкового комплексу у списку розкладу роботи: 

    5. Увімкніть режим показу фотогалереї, клацнувши в нижньому правому куті .
    6. За зображеннями фотогалереї в нижній частині вікна визначте, які з них пов'язані із замком у с. Підгірці. Перейдіть до панорами, яка знята в замку. Для цього клацніть на об'єкті, який позначено інструментом
.
    7. Виміряйте відстань на карті між Києвом та Підгірцями. Для цього на мітці Підгорецький замок натисніть праву кнопку миші й у меню оберіть Виміряти відстань. На карті натисніть позначку – місто Київ


    Загальна відстань у кілометрах (км) і милях (мл) відображатиметься на картці в нижній частині вікна.


Урок 12

Тема. Спеціальні інструменти пошуку. Розширений пошук

  Завдання 1.
    Дослідіть сайт Ізборник, що містить списки посилань на матеріали з історії України.

Урок 13

Тема. Карти знань. Редактори карт знань

1. Мініконспект

   
 Карта знань — це засіб для подання графічної комп'ютерної моделі, що передбачає відображення об'єктів певної предметної галузі та зв'язків між ними.
    Карта знань — англ. Mind mар — карта розуму, пам'яті, думок, асоціативна карта, ментальна карта, інтелект-карта, схема мислення, асоціативна діаграма.



Карти знань застосовують для:
    - створення інформаційних моделей;
    - впорядкування даних;
    - відображення процесів;
    - візуалізації нових ідей;
    - класифікації понять;
    - прийняття рішень;
    - фіксування та структурування даних;
    - аналізу даних тощо.


 Завдання 1. 
    У середовищі FreeMind створи карту знань Пори року, яка є інформаційною моделлю зміни пори року за місяцями.



 Завдання 2.
    У середовищі FreeMind створи карту знань Одиниці вимірювання за зразком.



3. Домашнє завдання

    Створи інформаційну модель твого родоводу, використовуючи середовище FreeMind або аналогічний програмний продукт для створення карт знань.

 3D-графіка. Blender.

Blender/Стартовий посібник (український інтерфейс)!


Тема. Тривимірна графіка. Принцип тривимірної навігації.

Тема. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою.

Тема. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об'єктів.

Тема. Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об'єктів.

 Тема. Екструдування форми об'єкта. 

Тема. Вершини, ребра, грані. Графічні текстури. 

Тема. Текстові об'єкти та їх редагування

Тема. Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації. 



Тема. Рендеринг тривимірної графіки. 

Тема. Поняття про 3-D друк. 


ПІДСУМКОВИЙ ТЕСТ 

код доступу 9078363

Комп'ютерні публікації


Тема. Поняття комп’ютерної публікації. Програмні засоби для створення публікацій.

 Завдання

Для створення публікації на основі шаблону  виконати такі дії:
1.В меню Файл вибрати команду Створити.
2.В області завдань початок роботи вибрати команду Шаблони.
- Два рази клацніть шаблон, який ви хочете використовувати.
- Publisher Відкриє копію шаблону.
- Внесіть Необхідні зміни.
- В Меню Файл виберіть пункт Зберегти.
- В Поле Папка виберіть папку, в якій необхідно зберегти нову публікацію.
- В Полі Ім'я файлу введіть ім'я файлу для публікації.
- Натисніть Кнопку Зберегти.
Використовуючи шаблони  видалити інформацію яка не відповідала моєму завданню, та додати туди необхідну інформацію, яка стосується теми.




Тема. Види публікацій та їх шаблони. 
Структура публікації. 
Види публікацій:
    Газета — періодичне видання, розміщене на одній або більше сторінках, яке містить текстові матеріали (статті), можливо, з ілюстраціями. Сторінки газети не скріплюють, а складають удвоє.
    Журнал — періодичне багатосторінкове видання, сторінки якого скріплено між собою. В більшості випадків розмір сторінки журналу менший, ніж у газети, а якість паперу і друку вищі.
    Книга — неперіодичне видання обсягом більш ніж 48 сторінок, скріплених між собою
    Плакат — публікація з однієї сторінки порівняно великого розміру, розрахована на розглядання з доволі великої відстані.
    Брошура (фр. brochure від brother — зшивати) — неперіодичне текстове книжкове видання обсягом понад 4, але не більш як 48 сторінок, з'єднаних між собою. Найчастіше брошури використовуються в рекламних чи освітніх цілях.
    Буклет (фр. bouclette — завиток) — переважно багатокольорова аркушева роздруківка, складена в два або кілька згинів.
    Інформаційний бюлетень (лат. bulla документ із печаткою, італ. bulletino — записка, листок) — видання, яке випускається з метою інформування з певних питань цільової групи людей, спеціалістів або інших користувачів. Інформаційний бюлетень, як правило, складається з добірки актуальних тематичних відомостей, оформлених у вигляді статей.
    Реферат (нім. referat, лат. refere — доповідати) — письмова доповідь або виступ з певної теми, у яких узагальнюються відомості з одного чи кількох джерел.

    

    Підготовка публікації — комплексний процес, який складається з таких етапів:
    - набору тексту; 
    - редагування тексту; 
    - коригування тексту; 
    - підготовки зображень; 
    - розробки дизайну; 
    - верстки видання. 


Завдання:

Створення буклета «Комп'ютер та здоров'я».

Алгоритм дій:

1) В MS Publisher виберіть тип публікацій Буклеты.

2) Виберіть потрібний вам буклет, двічі клікнувши мишею по малюнку з буклетом.

3) Зверніть увагу на те, що перед вами — аркуш розміру А4, який потім ви складете як 3 аркуші. Тому необхідно орієнтуватися в номерах стовпчиків (аркушів).

4) Перехід між листами виконуйте за допомогою закладок внизу.

5) Використовуючи ресурси мережі Інтернет, створіть буклет за темою «Комп’ютер та здоров’я». Збережіть його в папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я



Створіть публікацію (БУКЛЕТ), яка складається з 2-х сторінок, на одну із запропонованих тем:

1) Інформатика і я;
2) Новий рік у стилі технологій;
3) Світ технологій.





Тема. Практична робота. Створення простої комп'ютерної публікації на базі шаблону


 Завдання

Створення об'яви «Лекція про вплив сучасних гаджетів на організм людини» та візитної картки доктора медичних наук.

Алгоритм дій:

1) У MS Publisher виберіть тип публікацій Об’яви.

2) Виберіть потрібний макет об’яви, здійснивши подвійне кликання мишею по відповідному малюнку.

3) Заповніть шаблон об’яви необхідною інформацією та малюнками. Збережіть у папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я.

4) Виберіть Файл/ Создать.

5) Із запропонованих типів публікацій виберіть Визитные карточки.

6) Клацніть двічі по потрібному шаблону візитної картки.

7) Заповніть шаблон потрібного інформацією.

8) Збережіть у папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я.

Тема. Алгоритм створення комп'ютерної публікації

Завдання. Створити інформаційний бюлетень «Розклад уроків».


Тема. Практична робота. Проектування та створення комп'ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження 

 Створення календаря та листівки за темою «Комп'ютер та здоров'я».

Алгоритм дій:

1) У MS Publisher виберіть тип публікацій Календарі.

2) Перш ніж вибрати потрібний макет календаря, праворуч установіть всі необхідні параметри (на рік або місяць, кольорову схему, шрифтову схему), потім виконайте подвійне клацання мишею по малюнку.

3) Доповніть шаблон необхідною інформацією та малюнками, скориставшись ресурсами мережі Інтернет. Картинки збережіть у папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я.

4) Виберіть Файл/Создать.

5) Із запропонованих типів публікацій оберіть Листівки.

6) Клацніть двічі по необхідному шаблону.

7) Заповніть шаблон потрібного інформацією. Для листівки заповнюють 4 боки. Після заповнення шаблону інформацією та виведення файлу на папір результат буде відповідати справжній листівці, тільки створеній власноруч.

8) Збережіть у папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я

Створення персонального навчального середовища

 Тема. Проектування структури та інформаційного наповнення сайту. Поняття мови розмітки гіпертексту

1. § 29 (ст.201-214) - опрацювати.

2. Виконати завдання: Вправа 2 (ст. 209). 

   Подивитись відеоінструкцію до вправи

 

3. Виконати завдання: Вправа 3 (ст. 211).

    Подивитись відеоінструкцію до вправи

 

  Результати виконаної роботи (посилання на сайт) надіслати вчителю за адресоюpshcool1@gmail.com. На сайті вказати власне прізвище, ім'я та клас.

 

4. Класифікуйте сайт за типом

 Тема. Практична робота. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем. 

Підсумковий урок(1 год.)

1. Виберіть та виконайте одне із завдань до практичної роботи:

Завдання

  Відеоінструкція до Завдання1 (зверніть увагу Завдання 1 - це 6 балів, хто хоче вищий бал виконує одне вибране з наступних завдань 2, 3 або 4).

На сайті вказати власне прізвище, ім'я та клас.

   Результати виконаної роботи (посилання на сайт) надіслати вчителю за адресоюpshcool1@gmail.com. 

   

2. Підведемо підсумки за темою: "Створення персонального навчального середовища" (Повторити § 27-29)

 

 Виконати тест.

Увага! Обов'язково вводити СВОЄ прізвище, ім'я та клас 

 Розв'язування компетентнісних задач 

Тема. Розв'язування компетентнісних задач 

1. Опрацювати презентацію до уроку:

 

2. Розв'язати задачу "Подорож"

     Інструкція до виконання задачі.


  Тема. Розв'язування компетентнісних задач

Завдання:

У кабінеті географії формується база мультимедійних матеріалів, присвячених природним дивам України, зокрема

• Скелі Довбуша

• Клевань. Тунель кохання

• Софіївський парк

• Синевір

• Національний природний парк «Дністровський каньйон»

• Говерла

• Парк «Феофанія»

• Соляні озера Солотвина

• Чорногірський хребет

• Долина нарцисів

Оберіть будь-які три цікавих місця країни із перелічених.

Знайдіть інформацію про них, а саме: фото, опис, статистичну інформацію, відомості для організації туристичної поїздки. Користуючись можливостями табличного процесора, підготуйте порівняльну характеристику обраних географічних об’єктів у вигляді таблиці та діаграм.

Створіть інтерактивну мультимедійну презентацію, присвячену трьом обраним вами природним дивам України.

Розмістіть презентацію на сторінці кабінету географії школи та організуйте обговорення презентації на форумі.


  Тема. Розв'язування компетентнісних задач 

Завдання:

У школі оголошено конкурс «Розумники та розумниці» за темою

«Видатні події в галузі інформатики та інформаційних технологій».

• Підготуйте засобами текстового процесора цікаве оголошення про його проведення.

• Створіть засобами графічного редактора логотипи команд- учасниць конкурсу.

• Розробіть макет, структуру та дизайн буклета щодо правил проведення конкурсу, його тематики, учасників.

• Доберіть відповідний теоретичний та ілюстративний матеріал для підготовки до конкурсу та оформіть його у вигляді бюлетеня.

• Створіть презентацію, за допомогою якою учасники конкурсу зможуть обирати запитання довільно.

• Підготуйте засобами табличного процесора «Турнірну таблицю результатів виступу команд»


   Тема. Розв'язування компетентнісних задач 

Завдання:

• Підготуйте засобами табличного процесора електронний тест до будь-якого з навчальних предметів, які ви опановували в 9 класі. Тест має містити різни типи запитань та передбачати автоматичне обчислення правильних відповідей. Оформіть аркуш тесту на свій смак.

• У текстовому процесорі підготуйте пояснювальну записку до цього тесту.

• Доберіть відповідний теоретичний та ілюстративний матеріал для підготовки до конкурсу та оформіть його у вигляді бюлетеню.

• Створіть презентацію для розповіді вчителю-предметнику про свою роботу з його предмета.

• Тест, пояснювальну записку та презентацію розмістіть на Google Диску


  Тема. Розв'язування компетентнісних задач 

Задача "Морозиво"

https://drive.google.com/open?id=1UJg05RvPskMPe5s5q_cJ4As7ocJA2lRl

https://drive.google.com/open?id=1v2c4c9fMcDszij7ePMFYVWrcae9LlOZ8

https://drive.google.com/open?id=1N2Ad83XRJZkHd0ctpAagNM_2vdd7hVq5

https://drive.google.com/open?id=1uEbkDcSvc82TIH8f6h3CUpO8R8Tf-mG4

https://drive.google.com/open?id=1lyxWd31mot9zzhD6GHNyq1I-cNqiHQ19

     

Виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу "Інформатика"

  Тема. Визначення теми проекту.  Технічне завдання проекту. Робота в проекті

 1. Опрацювати презентацію до уроку:


 

2. Завдання до проекту.

Постановка задачі та формування практичних умінь і навичок

Учням пропонують обрати один з варіантів тем для проекту. Протягом наступних 4 уроків учні виконують проект, розподіливши між собою ролі роботи у проекті.

На 4-му уроці відбудеться захист виконаних проектів На захист потрібно подати виконаний проект, перелік використаних матеріалів, схему виконаного проекту Приклади тем проектів з підручника Ривкінда

Навчальні проекти

Розробіть план навчального проекту, виберіть один з об’єктів дослідження відповідно до мети, засоби опрацювання даних і форму подання результатів та виконайте проект з інформатики:

1. Тема: Тенета Інтернету.

Мета: узагальнити відомості про мережу Інтернет, історію, апаратні засоби мережі, сервіси інтернету, значення для людини.

Форма подання результатів: карта знань.

2. Тема: Намалюй свою мрію.

Мета: дослідити види комп’ютерної графіки, засоби для побудови зображень різних видів, створити галерею малюнків, розмістивши її на сайті.

Форма подання результатів: презентація.

3. Тема: вернісаж моделей.

Мета: представити зразки компьютерних моделей об’єктів, що створено з використанням різних програмних засобів.

Форма подання результатів: презентація.

4. Тема: Галерея діаграм.

Мета: розглянути види діаграм для візуалізації числових даних, створити зразки діаграм засобами середовища програмування. Форма подання результатів: публікація.

5. Тема: Чи потрібен автомобілю водій?

Мета: дослідити вплив інформаційних технологій в автомобілебудуванні та перспективи побудови автомобіля, що буде рухатися без людини-водія.

6. Тема: Інформаційне суспільство — розвиток чи занепад?

Мета: з’ясувати позитивні та негативні сторони розвитку сучасного суспільства.

7. Тема: Як бути успішним у супільстві?

Мета: з’ясувати вимоги до компетентностей людини в сучасному суспільстві.

8. Тема: Мої права в соціальних мережах.

Мета: дослідити особливості застосування законодавства про інтелектуальну власність та авторські права під час спілкування в соціальних мережах.

Також тему проекту можна сформувати самостійно чи взяти з сайтів, наприклад, звідси: http://obuchonok.com.ua/node/81

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Робота над проектом має йти за таким планом:

1. Ідея проекту — група має представити головну ідею проекту, його соціальну значущість (1 урок)

2. Прогнозований результат (1 урок)

3. План реалізації (1 урок)

Для реалізації проекту потрібно створити план: визначити завдання, які потрібно виконати, джерела пошуку відомостей та контрольні дати. Для цього можна скористатись схемою (додаток) з внесенням прізвищ відповідальних учнів за кожний етап роботи

4. Джерела пошуку відомостей і матеріалів: (1-2 уроки)

a. шкільна бібліотека та Інтернет;

B. музеї (віртуальні та звичайні);

c. інтерв'ю з фахівцями обраного питання;

d. спостереження за природними явищами тощо

5. Проаналізувати знайдені відомості, порівняти, критично оцінити, зробити висновки (2-3 уроки)

6. Підготовка матеріалів (2-3 уроки)

Створи новий проект і збережи його у своїй структурі папок. Добери потрібні зображення та звукові дані.

Якщо використовували дані з Інтернету, то створити анотований список корисних ресурсів, щоб не порушувати авторські права. Спланувати та розроби алгоритми, які будуть реалізовувати заплановані у проекті події.

7. Підготовка підсумкового документа (3-4 уроки)

Обрати найцікавіші дані, оформити результат у вигляді певного продукту (текстового документа, презентації тощо) або кількох продуктів

8. Презентація результату. (4 урок) Розповсюдити, представити (демонструвати) створений продукт, отримати відгуки, коментарі. Зробити висновки

Результат презентувати однокласникам на підсумковому уроці чи позакласному заході. Для виступу можна підготувати комп’ютерну презентацію. Запроси на презентацію молодших учнів чи своїх родичів і запропонуй дітям скористатися розробленим проектом.

9. Список використаних ресурсів

Однак кожний урок роботи над проектом (2-4 уроки) має містити вступну частину, яка є допуском до практичного виконання проекту та складається принаймні з таких частин:

1) Правила безпечної поведінки під час роботи за комп’ютером.

2) Швидка презентація команди, назви проекту, ролей та обов’язків членів групи на саме цей урок (для того, щоб підвищити відповідальність членів групи та збудити дух суперництва «ой, інші вже опитування роблять, а ми ще до цього не дійшли», а також для ознайомлення інших команд зі швидкістю просування власного проекту, демонстрування міцності групи (в ідеальному втіленні))

Також по закінченні практичної частини уроку необхідно обов’язково кожній групі зробити самоаналіз роботи групи над проектом та поставити собі домашні завдання (виходячи з теми та етапу роботи над проектом)

  

  Тема. Оформлення документації проекту. Захист проекту. Підсумковий урок

 

Вимоги для оформлення проекту

 

Результати виконаної роботи надіслати вчителю за адресоюpshcool1@gmail.com.

  Тема. Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр

Вправа «Найспритніший»

Учням пропонують на окремих аркушах (чи в зошитах) за чітко обмежений час 3 хвилини згадати та записати у стовпчик якомога більше термінів інформатики з тем цього навчального року. Приймаються тільки терміни, команди мови програмування заборонені. Швидка перевірка може бути вибірковою. Наприклад, можна запропонувати учням підрахувати кількість термінів, які вони згадали та обрати найбільшу кількість, яку й перевірити. Або просто попросити учнів візуально показати, скільки учні написали у зошитах та обрати 2-3 зошита для перевірки з найбільшою кількістю термінів. Або здійснити взаємоперевірку (обмін зошитами сусідів): сусід докладає про роботу сусіда, а не про себе. Учитель визначає переможця, виставляючи бали.

Гра «Тлумачення»

Учні по черзі тлумачать поняття, які в них записані (хоча б по одному). Додатковий бал можна зарахувати тому учню, який дасть найбільш осмислене тлумачення терміну інформатики власними словами та тому, хто зможе швидко узагальнити: за якою темою курсу інформатики 9 класу було розтлумачено однокласниками більше термінів.

Така вправа вчить бути уважним, вміти швидко аналізувати та робити висновки.

Ці дві вправи можна завершити створенням кросворду в онлайн-середовищі — учні обирають сусіда для роботи за комп’ютером (того, у кого збіглася більша кількість пригаданих термінів) та з 5-7 термінів створюють кросворд з інформатики. Учитель може зібрати посилання на створені кросворди та на власному електронному ресурсі потім розташувати ці посилання. Зробити таку собі «Дошку хвастощів» з робіт учнів, створених на одному уроці.

  Тема. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік


Обрати будь-яку тему з тих, що вивчали у 9 класі, та створити до неї навчальну презентацію, буклет чи програмний додаток для майбутніх дев’ятикласників





Немає коментарів:

Дописати коментар